Dlaczego metoda Davisa jest skuteczna?

Metoda Davisa została stworzona przez dyslektyka, dlatego uwzględnia coś, czego w ogóle nie biorą pod uwagę inne techniki pracy z dyslektykami stosowane w polskiej i zagranicznej edukacji : zrozumienie przyczyn problemów uczenia się: specyficznego sposobu myślenia przestrzenno-wzrokowego.  Specjalista Davisa nie pracuje w oparciu ani o powtórki ani fonetykę.

Co zawiera program Davisa?

Praca nad korekcją trudności w uczeniu się rozpoczyna się 30-godzinnym programem pracy (5 dni, 6 w przypadku młodszych dzieci). Klient, dziecko lub dorosły odkrywa swój specyficzny styl funkcjonowania i uczy się kontrolować swoją wyobraźnię. Następnie, skupiając się na tym, co sprawia problem, metoda pomaga mu wykształcić umiejętność używania nowych kompetencji w szkole i życiu codziennym. Ostatni dzień zarezerwowany jest na naukę metody przez osobę, z która dziecko będzie kontynuowało ćwiczenia w domu, ponieważ potrzebna jest systematyczna praca, żeby osiągnąć ekspertyzę w sprawnym posługiwaniu się swoimi zdolnościami.

Jak konkretnie wygląda tydzień pracy?

Rodzic przyprowadza dziecko rano, odbiera po dniu pracy. Zazwyczaj pracujemy 9-12, 13-16, z godzinna przerwa na obiad. Jeśli program realizowany jest podczas zajęć w szkole, staram się w miarę możliwości, włączyć materiał szkolny do zajęć, by dziecko mogło wrócić do szkoły bez zaległości. Ostatniego dnia rodzic bierze aktywny udział w zajęciach, by po programie moc wesprzeć prace dziecka w domu.

Po zakończonym programie Davisa wskazane są 2 konsultacje monitorujące postępy i ewentualne wątpliwości; oczywiście pozostajemy w kontakcie telefonicznym, mailowym, sms-owym.

Czy 5-dniowy program wystarczy, by zlikwidować problem?

Zwykle znaczący postęp jest już widoczny po  5 dniach zajęć, ale program jest właściwie początkiem pracy, którą rodzic lub opiekun kontynuuje systematycznie z dzieckiem w domu, aż do zupełnej korekcji symptomów trudności, co może zająć kilka miesięcy do pół roku.

Czy możliwy jest udział w programie kilkorga dzieci jednocześnie?

Przykro mi, niestety, nie, ponieważ potrzeby i trudności każdego dziecka są inne, każdy program jest ściśle dostosowany do indywidualnych zdolności i problemów.